انجمن دانشجویی
انجمن دانشجویی

 

استراتژی: چشم انداز- مأموریت، بیانیه سازمان
از کلمه یونانیstrateyosبه معنای هنر ژنرال هاست. در ارتش کار ژنرال هاست در کسب و کار وظیفه مدیر است. استراتژی دستاورد جنگ جهانی دوم است.در سال 1962یکی از استادان دانشگاه هاروارد مفهوم استراتژی را وارد کسب و کار کرد.در دهه 1990 عصر جدید رویکردهای استراتژی با نظر یا هینتربرگ و هامل آغاز شد.
 تهیه و جمع آوری: حمیدرضا صالحی
 

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 20:56
نادر

 

مدیریت دانش
1-    ﻣﻔﺎﻫﯿﻢﭘﺎﯾﻪدرﻣﺪﯾﺮﯾﺖداﻧﺶ (داده، اطلاعات، دانش، بصریت) را شرح دهید؟
 
 
 
 
تهیه کننده: یوسف خلیلی ثمرین
 
                                                            


ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 20:56
نادر

 

خلاصه مدیرت علمی و نظریه تیلور
مدیریت علمی:از اواخر قرن نوزدهم میلادی, عده ای از صاحب نظران مسایل اداری و مدیران موسسات سعی میکردند برای تقسیم کار و سایر امور سازمان اصولی را بیابن که در پناه اجرای آنها کارایی سازمان ها افزایش یابد.متفکران با توجه به مفهوم علم که به دانسته های اثبات پذیر همگانی گفته میشود ,سعی کردند با به کار گیری اصول علمی که بر تجربه نیز استوار است میزان کارایی را در سازمان افزایش دهند که این امر در کلیه ی مکان ها,زمان ها و شرایط موثر است و به همین دلیل به فعالیت های این دسته از اندیشه گران که موازین علمی را ملاک مطالعه ی خود قرار میدهند مدیریت علمی گفته میشود.


 

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 20:54
نادر

در اين روش واحد هاي سازماني را بر مبناي وظايف سازماني طراحي و ايجاد ميكنند.در اين روش سازماندهي را بر مبناي انواع محصولات و خدمات سازمان طراحيدر اين روش سازماندهي با توجه به وسايل مورد نياز توليد (فراگرد توليد ) دستهدر اين روش سازماندهي بر مبناي منطقه جغرافيايي جهت سازمانهاي كه دردر اين روش سازماندهي مباني اصلي دسته بندي نوع مشتري است . مثلدر اين روش سازماندهي بر مبناي مجاري بازار تقسيم بندي مي شوددر اين روش زمان انجام كار (شيفت بندي ) ملاك دسته بندي است .در اين روش برنامه وطرح هاي سازماني مبناي سازماندهي قرار مي دهيم ،اگر سازماندهي بر مبناي وظيفه و سازماندهي بر مبناي محصول تركيب كنيم: در اين روش سازمان به صورت شبكه اي از گروههاي متداخل است كه در اين



ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 20:47
نادر

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن دانشجویی و آدرس daneshkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 8185
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1