انجمن دانشجویی
انجمن دانشجویی

مدیریت بحران :

بحران از سه مرحله اصلی تشکیل می شود 1- مدیریت قبل بحران  2- مدیریت حین بحران 3- مدیریت بعد از وقوع بحران

در کل مدیریت بحران فرایندی است که باید چهار مرحله را در آن انجام داد:

1-   نخست باید اتفاقات ناگواررا پیش‌بینی کنیم 2-  باید برنامه‌هایی برای مواجه شدن با این اتفاقات تنظیم کنیم 3-یک تیم‌ مدیریت بحران تشکیل و آموزش بدهیم و سازماندهی کنیم 4-  بعد برنامه‌ها را به صورت آزمایشی و با تمرین عملی به اجرا در آوریم



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 18:9
نادر

 

تعریف سازمان : 1) مجموعه ای ازافرادکه برای تحقق اهدافی معین همکاری می کنند.درهمه سازمانها ازانسان استفاده می شود،وهمه آنها هدفمندبوده ازتقسیم کاربهره می گیرند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 18:5
نادر

مدیریت دانش

1-    ﻣﻔﺎﻫﯿﻢﭘﺎﯾﻪدرﻣﺪﯾﺮﯾﺖداﻧﺶ (داده، اطلاعات، دانش، بصریت) را شرح دهید؟

 

 

دادهﻫﺎ:دادهﻫﺎاوﻟﯿﻦﺳﻄﺢﻣﺪﯾﺮﯾﺖداﻧﺶراﺗـﺸﮑﯿﻞﻣـﯽدﻫﻨـﺪودرواﻗـﻊاﻋـﺪاد،ارﻗـﺎم،ﻧﻤﻮدارﻫـﺎﯾـﺎ ﺻﻔﺎتوﯾﮋه­ايﻫﺴﺘﻨﺪﮐﻪازﻣﺸﺎﻫﺪه،ﺗﺠﺮﺑﻪ،ﯾﺎﻣﺤﺎﺳﺒﻪﺑﻪدﺳﺖآﻣﺪه­اﻧﺪوﺑـﻪﺧـﻮديﺧـﻮدﺗﻮﻟﯿـﺪ ﻣﻌﻨﯽﻧﻤﯽﮐﻨﻨﺪ. دادهﻫﺎراﻣﯽﺗﻮانﻣﻮادﺧﺎمﻋﻨﺎﺻﺮﻣﻮردﻧﯿﺎزﺑﺮايﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮيﺑﻪﺷﻤﺎرآورد.  

اﻃﻼﻋﺎت: دوﻣﯿﻦﺳﻄﺢﻣﺪﯾﺮﯾﺖداﻧﺶرااﻃﻼﻋﺎتﺗﺸﮑﯿﻞﻣﯽدﻫﺪ. اﻃﻼﻋﺎتدرﺑﺮﮔﯿﺮﻧﺪهدادهﻫﺎدرﯾﮏ زﻣﯿﻨﻪﺧﺎصﻣﯽﺑﺎﺷﺪ،دراﯾﻦﺳﻄﺢ،دادهﻫﺎﮔﺮوهﺑﻨﺪي،ﭘـﺎﻻﯾﺶوﺳـﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽﺷـﺪهاﻧـﺪﺗـﺎﺑﺘﻮاﻧﻨـﺪ ﻣﻌﻨﺎدارﺷﻮﻧﺪ. اﻃﻼﻋـﺎتﻣﺠﻤﻮﻋـﻪايازدادهﻫـﺎ،ﺗﻮﺻـﯿﻔﺎتوﺗﻔﺎﺳـﯿﺮﻣـﺮﺗﺒﻂودﯾﮕـﺮﻣﻮﺿـﻮﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮطﺑﻪﻣﺘﻦﺑﺎﺗﻮﺟﻪﺑﻪاﻫﺪاف،روﯾﺪادﻫﺎﯾﺎﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎيوﯾﮋهاﺳﺖ. 

داﻧﺶ: اﻃﻼﻋﺎﺗﯽﺳﺎزﻣﺎنﯾﺎﻓﺘﻪ،ﺗﻠﻔﯿﻘﯽﯾﺎﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪيﺷﺪهﻣﺤﺴﻮبﻣﯽﺷﻮدﮐﻪﺟﺎﻣﻌﯿﺖداﺷﺘﻪوآﮔـﺎﻫﯽ وﻓﻬﻢرااﻓﺰاﯾﺶﻣﯽدﻫﺪ. داﻧـﺶﺑـﻪاﻃﻼﻋـﺎﺗﯽﮔﻔﺘـﻪ ﻣﯽﺷﻮدﮐﻪازﻃﺮﯾﻖﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎﯾﯽﻣﺜﻞژرفاﻧﺪﯾـﺸﯽوﺗﺒـﺎدلﻧﻈـﺮوﯾـﺎدﮔﯿﺮيدرذﻫـﻦاﻓـﺮادوﯾـﺎ ﮔﺮوهﻫﺎﭘﺮدازشﺷﺪهاﺳﺖ،ﻟﺬااﻃﻼﻋﺎتﻣﺎدهﺧﺎماﯾﺠﺎدداﻧﺶاﺳﺖﮐﻪﻣﻤﮑـﻦاﺳـﺖدرﮐﺘﺎﺑﻬـﺎ، ﮔﺰارشﻫﺎ،ﻓﺎﯾﻞﻫﺎيﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮي، ... ﺟﺎيﮔﺮﻓﺘﻪﺑﺎﺷـﺪ.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 17:59
نادر

تعریفهای سیستم:1-سیستم مجموعه ای ازاجزای به هم پیوسته است که برای کسب هدف مشترک فعالیت می کند.

معمولاسیستمهای بزرگ ازتعدادی خرده سیستم یااجزاء کوچکترتشکیل می شوند.(برتالانفی1972)

2-مجموعه ای است ازعناصرواجزای مرتبط ودرحال کنش و واکنش متقابل به منظورتحقق بخشیدن به یک هدف مشخص،طبق یک برنامه خاص.(1382)مدیریت عمومی



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, :: 17:53
نادر

دانشجويان گرامي مي‌توانند معني لغات و اصطلاحات تخصصي حسابداري را با استفاده از لغتنامه تخصصي حسابداري آنلاين به آدرس زير بيابند. اين لغتنامه به صورت دو سويه است و مي‌توانيد هم معاني فارسي لغات انگليسي و هم معادل انگليسي كلمات فارسي را پيدا كنيد. آدرس اين سايت را جهت مراجعه‌هاي بعدي در قسمت پيوندهاي وبلاگ قرار مي‌دهم. اميدوارم مفيد واقع شود.

www.dic.pss.ir



           
دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, :: 17:43
نادر

علم حساب و نحوه حسابداریِ حسابدارانِ کهن

از سالها پیش، محاسبان و منجمان به هنگام کار یا تعلیم شاگردان، برروی تخته‌ای خاک نرم می‌ریختند و با «میل آهنین» یا «چوبین» برروی آن ارقام را می‌نوشتند و اشکال را می‌کشیدند و حساب می‌کردند . این نحوه کار را «حساب تخت‌وتراب» یا «حساب تخت‌ومیل» می‌گفتند. تخت و میل را تخت حاسب، تخت حاسبان، تخت حساب، تخته خاک، تخته خاکی، تخته محاسب، تخته محاسبان، نیز می‌گفتند و به این ترکیبات در فرهنگها می‌توان مراجعه کرد (ریاحی، 1349: ص 239). «حاسب» در لغت به معنای «حسابدار و شمارگیر» است و در قدیم به جای «ریاضیدان» به‌کار می‌رفته است1. 
«
علم حساب» را به نظری و عملی تقسیم می‌کرده‌اند. «حساب نظری» از قواعد و خواص کلی اعداد بحث می‌کرده و «حساب عملی» شامل موارد استعمال این قواعد کلی در موارد مختلف از قبیل «نگاهداری حساب دخل‌وخرج » و «محاسبات دیوانی» و «مالیاتی» و «حساب دراهم و دنانیر» بوده است( بینش، 1345:‌ص یب). این مقاله اختصاص به یکی از ریاضیدانان و محاسبان ناشناخته ایرانی دارد. متاسفانه، وی کمتر به عنوان«متخصص امور مالی» شناخته شده است. او «ایوب حاسب طبری» است و مهمترین آثار او دو کتاب «شمارنامه» و «مفتاح‌المعاملات» است.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:, :: 17:35
نادر

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن دانشجویی و آدرس daneshkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 8169
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1